reklama

Ako som pri prechádzke so psami rozmýšľal nad veľmi škaredým dievčaťom (a obetavou matkou)

Poznáte to. Človek je na prechádzke so psami. Psy si behajú, užívajú čerstvý vzduch a človek, okrem vnímania prírody, rozmýšľa. Keďže si už vyriešil základnú otázku o tom, čo bolo prvé, nechá myseľ  plynúť a riešiť iné problémy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Takto som nechal myseľ plynúť aj ja a v tom sa mi v nej vynorila pesnička. Pekná, ľudová - Bodaj by vás, vy mládenci. V duchu som si ju pekne celú prespieval a ako inžiniera ma zaujala jedna časť, v ktorej sa spieva o tom, ako mamka napiekla mládencom koláče. Môžeme si ju pripomenúť, keďže ďalšia časť tohoto článku sa bude venovať práve nej. 

Bodaj by vás, vy mládenci, čerti vzali,
keď ste vy mňa na ten tanec nepozvali;
ja by bola tancovala,
aj na cimbal niečo dala
aj vás všetkých pobozkala.
Čo sa mamka tejto noci natrápila,
aby sa vám len nejako zavďačila;
spiekla múky za tri korce
pre vás, chlapci, na koláče,
len aby som tancovala.

Čo také môže zaujať inžiniera na ľudovke? No predsa objemová miera! Začal som teda zisťovať, čo je to ten korec, aby som skúsil odhadnúť, koľko tých koláčov mamka napiekla. Zadal som do vyhľadávača výraz korec miera a zistil som, že korec určoval plochu i objem. Mňa zaujalo to druhé. Slovenská wikipédia hovorila o korci ako o objeme 50l - 100l, česká zasa 93l. Na stránke obnova.sk som našiel korec ako 30l a na stránke ludovakultura.sk zasa 62,5l. No proste jeden veľký bordel. Vďakabohu za SI sústavu!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zoberme si teda krajné hodnoty nájdené na slovenskom internete tj. korec je objemová jednotka (po starom dutá miera) od 30l do 100l. Ak dáme na rady gazdiniek a budeme predpokladať, že do jedného 250ml hrnčeka sa zmestí 165g polohrubej múky (neviem, či vtedy dokázali namlieť tak hladkú múku ako dokážeme dnes), tak nám vyjde, že jeden liter múky je 660g.

Mamka dievčiny, ktorá spieva túto ľúbivú pieseň v konečnom dôsledku napiekla koláče z troch korcov múky a teda niekde z rozmedzia 59,4kg múky (ak je korec 30l) až 198kg múky (ak je korec 100l). Z kila múky napečieme cca 30 veľkých lekvárových buchiet. Čo sa mamka tejto noci natrápila? No natrápila sa skrátka poriadne, pretože ZA NOC!!! napiekla 1782 - 5940 buchiet. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Logické závery ku koncu venčenia psov:

  1. dievčina bola strašne škaredá, ale bohatá

  2. dedina, z ktorej dievča pochádzalo, mala cca 3600 - 11900 obyvateľov (ak berieme, že je v dedine polovica chlapov a žien, z toho z chlapov je tretina mládencov a každý zje tri buchty)

  3. pesnička pochádza zo zimy (keď sú noci dlhé a dni krátke)

  4. mamka mala fabriku na koláče, alebo nadľudské schopnosti

Michal Copko

Michal Copko

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som učiteľom na strednej odbornej škole, ale som aj workoholik, amatérsky programátor, nadšenec technológií, príležitostný kuchár a snažím sa inšpirovať ľudí vo svojom okolí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu